12.4.2010

Kevättä rinnassa

Kevään ekat kylvöt tehty tyttölapsen kanssa!

Tähän tarvittiin:
Aikaa noin 10 min.
Tyttölapsi, minä, puutarhasteluvihko, paperia, lyijykynä, teippiä, hiekkaa...

 


...multaa, purkkeja ja vettä, sanomalehtipaperia pöydän suojaksi.


Otetaan sopivassa suhteessa multaa ja hiekkaa ja sekoitellaan.





Täytellään purkkeja.


Tehdään numerolaput purkkeihin ja kiinnitetään ne teipillä purkin kylkeen...


...ja kirjataan kylvöt puutarhasteluvihkoon ylös.


Laitellaan siemenet mullan pinnalle, peitetään kevyesti ja kastellaan.


Vielä päälle Min antama lintuhäkki, jottei kissat mene kaivelemaan
Valmis!
Nyt sitten vaan kastellaan kohtuudella ja odotellaan!
:)

3 kommenttia:

Laura / K niin kuin koti kirjoitti...

Heipä hei - tulin vastavierailulle!

Mulla on kanssa kovat kesävalmistelut meneillään. Olohuoneen ikkunalauta täyttyy pistokkaista ja kylppärin lattialla on lisää siemeniä itämässä.

Jos olisin ollut fiksu ja järjestelmällinen, olisin myös keksinyt laittaa tuollaiset numerolaput kylvöihini. Mutta kun en ole. Voi olla, että osan tunnistaminen tapahtuu vahvasti umpimähkään.

Tämä aika vuodesta pistää pään aivan ihanasti sekaisin. Ei tiedä mihin kaikki taimeni edes mahtuvat, kun tulee aika laittaa ne maahan.

Olen antanut itselleni luvan murehtia sitä tuonnempana...

Mari kirjoitti...

Kivoja puuhasteluja:) Mä tosiaan olin poistanut multa ne haistattelu viestit... Mulla on sellanen periaate, etten niitä jätä näkyviin.

Tervetuloa kurkistamaan mun uuteen blogiin;)

Anonyymi kirjoitti...

löytyhän sille häkille käyttöä :D-toisen roska-toisen aarre