24.1.2011

Kotikosmetiikkaa jälleen...

Pienen Tuoksukaupan tilaus tuli.
Jotenkin niin ihanan symppiksellä tavalla paketoitu,
ruskeaan paperipussiin ja kirjoitettu nimi ja määrä käsin :)





Vaniljan ja melonin tuoksua ja säilöntäainetta.

Erilaisia öljyjä :)

Tämä pot pourriin tarkoitettu tuoksuöljy löytyi kirppikseltä.
Ihana "meren tuoksu"
Laitoin sitä saippuamassan sekaan, eikä se mennyt piloille.

Olen kerännyt pikkuisia purnukoita kirpputorilta ja ystävä jemmaa minulle noita purkkarasioita,
ovat hyviä esim huulirasvoille. 

Ja muutamia valmiita saippuoita, vasemmalta lukien:
Kardemumma-vanilja-palashampoo
Suola-merisaippua vartalolle
Porkkana-meloni-palashampoo
Rosmariini-palashampoo

Emulsiovoidetta melonituoksulla, aivan ihanan tuntuista kasvoilla!
Tämn tekeminen jännitti, mutta olen lopputulokseen tyytyväinen.

Pari huulirasvaa, tuoksuna vanilja.

Jospa sitä tänään tekisi jonkun ylellisen bodybuterin. Tämä harrastus imaisee aika täydellisesti! :) 

6 kommenttia:

Krisse kirjoitti...

Pieni saippuatehdas...:-)
varmaan kivaa hommaa...

Pikkupaju kirjoitti...

Mä oon ihan koukussa ollut näihin jo vuosia! Mulla on alhainen kyllästymiskynnys, mutta näihin kotikemistijuttuihin en kyllästy koskaan. Mä ootan aina Saaran lähetystä täpinöissä, kun kaikki on just niin ihanasti pakattu et niitä vois vaan tuijottaa tuntikausua...
Tosi kivoja yhdistelmiä olit keksinyt saippuoihin. Mulla oli sellainen kutina, että innostut :)

Hellunen kirjoitti...

Mulla sama juttu kun "pikkupajulla" vuoden olen kokkaillut voiteita ja saippuaa jne. Eikä mitään kyllästymistä havaittavissa. Kun itse tekee niin niin tietää mitä iholleen laittaa ja teho on huomattavasti parempi kuin tavistuotteissa. Ja ystäväpiirissä on ollut itsetehtyihin voiteisiin ihastuneita henkilöitä ja varsinkin huulirasva on tehnyt kauppansa. Itse tilaan myös tuoksukaupasta ja englannista Aromanticista! Mulla on jo jääkaapista yksi hylly melkein vallattu erilaisille kasviöljyille:)Onnea matkaan!!!

Nimma kirjoitti...

Juu siis kyllä tää on niin mukavaa. Ja palkitsevaa.
Tyttö oli käyttänyt miun tekemää huulirasvaa koulussa, niin koulukaverit oli heti kysyny, mistä tuota voi ostaa. Ehkä koululaisetkin ajattelee jo nykyisin sillai, että kaikki itse tehty ei ole rumaa tai että sitä ei ainakaan tarvi hirveesti hävetä, kuten joskus 15 vuotta sitten? :oD

Nzqu kirjoitti...

Huh, olet täysin hurahtanut. :) Minä kävin viime keväänä sellaisen luonnonkosmetiikka-minikurssin, ja siellä tehtiin erilaisia voiteita, huulirasvoja ja huulikiiltoa. :) Niin, ja kasvovettä ja shampoota. Ihan kivaa puuhaa, mutta silti en ole kotona alkanut niitä valmistaa.

Ninnu kirjoitti...

Oon kyllä kovin kateellinen sun käden taidoille... ehkä minunkin pitäisi rohkaistua ja kokeilla... ☺